Recent Posts

sobota 27. října 2012

Ach ty prázdniny!

,,Kam já ty děti jenom dám"...slyšela jsem často bědovat zaměstnané maminky v době, kdy se blížily nějaké ty prázdniny. Neustále slyším jak není hlídání, nejsou babičky, manžel nemůže...uff, a těch prázdnin je tolik...

Moje děti mají veliké štěstí. Jejich babička tento rok nastoupila do důchodu. Má dost času, síly i chuti k hlídání. Hurá!
A tak mám o potomky dokonale postaráno nejen v době prázdnin, ale i v případě jejich nemoci (a protože jsem zrovna ve zkušební době, jsou momentálně nemocní prakticky pořád, že). Na podzimní prázdniny jsem se díky tomu velmi těšila. Babička byla ochotná si všechny tři děti ponechat i na následující víkend. To znamená čtyři dny bez dětí! Paráda! Naplánovala jsem si tolik věcí! Jak doženu na brigádě chybějící hodiny (mám práci na plný úvazek + brigádu na pár hodin týdně), jak si doma naklidím, vytřídim malé oblečení, užiju si to, že mám Marka jen sama pro sebe...a vůbec jak já to všechno za ty čtyři dny stihnu?
Všechny moje vzdušné zámky dostaly smrtelný zásah přesně týden před začátkem prázdnin. Ničivá bomba vybuchla přímo uprostřed. Babička musela jít zcela nečekaně na akutní operaci. Bez ní by mohla oslepnout na jedno oko. Naštěstí se na všechno přišlo včas a díky rychlému zásahu zdravotníků bylo oko zachráněno. Já zavolala paní ředitelce do školky a zajistila tak dvojčatům možnost docházet i o prázdninách. Takže vlastně žádná hrůza, všechno dopadlo dobře.
Zbytek základů byl rozbořen zprávou, že Marek jede na čtvrtek a pátek pracovně pryč. No super. Místo bezdětného volna na ně zůstanu sama. Co tě nezabije, to tě posílí. Nu což. Přežiju dva pracovní dny a pak si uděláme pěkný víkend.
Poslední rána přišla ve čtvrtek odpoledne, když mi paní učitelka ve školce oznámila, že jim tam Otík opakovaně zvracel. No samozřejmě! Kdy jindy by mohlo moje dítě onemocnět, než když je tatínek pryč, máma ve zkušebce bez nároku na dovolenou, babička po operaci...lepší okamžik přece neexistuje. Co teď mám ale dělat? Kam ty děti zítra dám? Já do práce prostě MUSÍM!!!
Odnesl to můj třináctiletý bratr. Vyfasoval Otíka (který vypadal naprosto zdravě) a aby mu nebylo smutno, dostal k tomu ještě Bětku:o) A po dohodě s paní učitelkou ve školce, byl ještě zaúkolován vyzvednutím Verunky po obědě, protože v ten den měly být ve školce jenom dvě holčičky, přičemž jedna bude vyzvednuta již po obědě. Verunka by tam spala sama!

Tak sakra, kam všichni ty děti dávaj? Vždyť přece nemaj babičky, hlídání, manžel nemůže a dovolený je tak málo...

1 komentářů:

Jitka Neradová řekl(a)...

To bych také ráda věděla:-), kam je dávají. Stesky slyším velmi často, ve škole proto nabízíme hlídání, u nás se razí zásada, že prázdniny jsou pro děti,ne pro kantory, tedy avizujeme možnost, že děti do školy mohou. Nebudou se učit, budou ale pod dozorem. Nikdy to nikdo nevyužije. Chápu, že dětem se do školy nechce,ale kdyby fakt neměly kam jít...Nu, jen tak na okraj. Přeji, ať podobné starosti nemáte a Otíkovi je fajn:-)