Recent Posts

středa 3. listopadu 2010

Trochu delší výlet

Na sobotu jsme měli naplánovaný výlet...no naplánovaný...prostě jsme si určili směr a tím jsme se hodlali vydat. Doufali jsme, že časem narazíme na vísku s hospodou, kde si dáme jídlo a pak se tak nějak vydáme zase směr Všeruby. A tak jsme vyrazili. Neznámo kam, a díky mlze i nevidno kam:o)

Šli jsme svižným tempem, povídali si a kochali se okolní přírodou. Občas nám přeběhla přes cestu myška, či jsme zahlídli nějakou tu srnku. U bobří hráze jsme čekali jestli na nás vykoukne nějaká ta bobří hlava, ale bobří rodinka si asi někde zrovna dávala svačinku. 

Občas jsme uviděli nějaký naprosto rozpadlý baráček, či ceduli o zaniklé vísce. U jedné takové, se jménem Červené Dřevo, se nacházely obnovené základy kostela:

Místo má své kouzlo, i když působí trochu smutně.  Kousek vedle byl i hřbitov. Smutný a opuštěný, náhrobky byly položené do jedné řady kousek před hřbitovní zdí. Vlastní místo posledního odpočinku připomínalo spíš travnaté hřiště obehnané kamennou zdí:o(

Zásadně nevycházím z domu nevybavená. Vždycky mám s sebou svačinu a pití, často v přehnané míře. Občas beru i náhradní teplé ponožky, či nějakou jinou důležitou nezbytnost. Tentokrát se mi do baťohu vešel jen foťák! Nedošlo mi, že pohraničí neni jako Střední Čechy. Že tady neni za každým kopečkem malá vesnička s minimálně jednou hospodou.  Na naší tůře jsme potkali jenom velmi málo míst vzniklých lidskou činností. Většinou se jednalo o staré, opuštěné a rozpadající se baráky. A to jsou místa jídlem a odpočinkem opravdu neoplívající:o)

Zhruba v půlce odpoledne se na nebi udělalo modro. Cítila jsem se už dost unavená, ale pohled na barevný podzimní les mě nabíjel další energií

Celkově jsme šli něco přes sedm hodin. Prakticky bez přestávky. Největší krizi a zároveň radost jsem měla ve chvíli, kdy jsem odhadovala, že máme před sebou ještě sedm kilometrů a v tom jsme potkaly ceduli s nádherným nápisem: Všeruby 3km! Hurá!

Večer jsme se odměnili nejen bohatou a chutnou večeří, ale i hodinovou návštěvou vířivky:o) Však jsme si to taky zasloužili!

0 komentářů: